راهکار اتصال انواع نرم افزار
 (وب سایت/اپلیکیشن) به نرم افزار سپیدار

مقدمه:

به طور خلاصه «رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار» یاAPI   همانند همان رابط کاربری عادی نرم افزار است، با این تفاوت که به جای انسان، یک سیستم کامپیوتری قرار است با آن تعامل داشته باشد. در واقع، می‌توان گفت که API فصل مشترکی مابین دو نرم‌افزار یا اپلیکیشن است.

شما با بکارگیری API قادر خواهید بود درون کسب و کارتان یکپارچه سازی انجام دهید و از این طریق با صرف کمترین زمان و هزینه از مزایای گردش یکپارچه اطلاعات بهره بگیرید و اطلاعات مالی مشتریان مانند اطلاعات طرف حسابها فاکتورها، پیش فاکتورها، دریافت ها و سایر اطلاعات را از سایر نرم افزارها  یکپارچه نمایید. ساختار این ارتباط مطابق تصویر زیر می باشد:

ویژگی های فنی:

برخی از ویژگی های فنی این راهکار به شرح زیر است:

  • معماری API REST
  • دارای امنیت بالا، استفاده از کد امنیتی Token
  • استفاده از متد POST جهت امنیت بالاتر
  • اعتبارسنجی  داده های ورودی

امکانات وب سرویس:

فهرست امکانات اولیه وب سرویس برای سطح پایه به شرح زیر می باشد که با توجه به نوع هر کسب و کار تمام یا بخشی از آنها مورد نیاز خواهد بود:

ردیفشرح API
1استعلام موجودی و قیمت از سپیدار
2درج اطلاعات طرف حساب‌های جدید (مشتری/ تأمین کننده)
3درج اطلاعات کالاهای جدید
4درج فاکتور فروش
5ایجاد رسید دریافت (از نوع کارتخوان) بابت تسویه فاکتور
6درج خروج از انبار بر مبنای فاکتور فروش
7درج فاکتور خرید
8درج رسید انبار بر مبنای فاکتور خرید
9درج سند حسابداری
10دریافت لیست پیش فاکتورهای ثبت شده
11درج انتقال بین انبار
  • با توجه به گستردگی امکانات، در صورت تمایل به موارد تکمیلی تر با شرکت تماس حاصل نمایید.

پیش نیازهای فنی:

  • بکارگیری نیروی فنی برنامه نویس و توسعه دهنده‌ی سیستم از سمت مشتری، بمنظور توسعه و ارتقاء وب سایت یا اپلیکشن مربوطه، بر پایه‌ی API های ارائه شده ضروری خواهد بود.
  • در طول مدت زمان ارتقاء سایت یا اپلیکیشن و تجهیز آن به ویژگی API، بمنظور ارسال درخواست آزمایشی، امکان استفاده از سرور آزمایشی مقدور خواهد بود.
  • تمامی درخواست‌ها از سمت سایت به سپیدار فراخوانی خواهد شد و فراخوانی از سمت سپیدار نخواهد بود.
  • به منظور نصب API در محل مشتری، لازم است داخل شبکه‌ی محلی که سرور سپیدار قرار دارد، یک سیستم (یا ماشین مجازی) مستقل و مجزا از سرور فعلی سپیدار سیستم بعنوان Web Server (با سیستم عامل ترجیحا ویندوز سرور) در نظر گرفته شود تا در صورت بروز حملات اینترنتی آسیبی به اطلاعات حیاتی مشتری وارد نگردد.
  • علاوه بر سرور سپیدار، روشن بودن دائمی Web Server  در زمان استفاده از وب سرویس نیز الزامی می‌باشد و در صورت خاموش بودن یا قطعی اینترنت، ارسال درخواست مقدور نمی‌باشد .
  • تهیه آی پی ثابت (IP Static) بمنظور ارتباط سایت یا اپلیکیشن با سرور سپیدار لازم می باشد. (برای این منظور بایستی با شرکتی که اینترنت ADSL را خریداری شده، تماس بگیرید)
  • با توجه به اینکه عملکرد این سیستم در محیط اینترنت می‌باشد، بدلیل مباحث امنیتی در محیط اینترنت و تهدیدهای پیش رو، تجهیز سیستم اشاره شده به آنتی ویروس معتبر و بروز شده ضروری خواهد بود. در صورت نیاز می توانید برای تهیه آنتی ویروس با شرکت تماس حاصل نمایید.

پیش نیازهای اجرائی:

  • یکسان سازی کالاها بر اساس کد آنها در وب سایت یا اپلیکیشن و سپیدار ضروری است. بدین معنی که یک کالای خاص در هر دو سیستم سپیدار و وب سایت یا اپلیکیشن بایستی دارای کد یکسان باشند. در صورتی که این پیش نیاز برقرار نباشد، لازم است قبل از اجرای این راهکار این مورد برطرف شود.
  • یکسان سازی مشتریان بر اساس کد آنها در هر دو سیستم لازم است. بدین معنی که یک مشتری خاص در هر دو سیستم سپیدار و سایت بایستی دارای کد یکسان یا وجه اشتراک یکسانی باشند و هر مشتری با یک وجه اشتراک در هر دو سیستم شناسایی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *