نرم افزار سی آر ام چیست؟

نرم افزارسی آر ام برنامه میباشد که به شما اجازه ارتباط با مشتری را میدهد با این نرم افزار شما میتوانید برای حفظ مشتریان ، خرید مجدد و پشتیبانی محصولات خود از آن استفاده کنید، این نرم افزار در جهت افزایش بهره وری ، فروش بیشتر و بقای شرکت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management Software و به معنای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. این برنامه به شما امکان ایجاد ارتباط و حفظ روابط با مشتری در بلند مدت را فراهم میکند و باعث سودآوری و توانمند شدن سازمان میشود، شما میتوانید به کم نرم افزار سی آر ام اطلاعات و داده های درباره درک و رفتار مشتریان را ذخیره کنید این اطلاعات ذخیره شده بعدا کمک زیادی به شما خواهد کرد. اطلاعت جمع آوری شده به مدیران در تصمیم گیری ها تجاری کمک خواهد کرد. 

اهداف نرم افزار crm

همانطور که گفتیم نرم افزار سی آر ام ابزاری است جهت ارتباط با مشتریان، روابط و تعاملات مشتریان را مدیریت کرده و سود دهی برای شرکت و رضایت برای مشتریان را فراهم میکند، در ادامه اهداف نرم افزار مدیریت مشتریان را بررسی خواهیم کرد.

ارتباط با مشتری ، رفع نیاز و بررسی درخواست آنها مدیریت شود، این کار باعث افزایش فروش و رضایت مشتریان خواهد شد

نرم افزار مدیریت مشتریان، از دید مشتری تمام موارد را بررسی میکند و از نگاه مشتری مشکلات و فرصت ها را شناسایی کرده و برنامه ریزی جهت رفع مشکلات و افزایش بهره وری به کار میبرد.

نرم افزارcrm در واقع یک ابزاری است جهت تسهیل اجرای استراتژی سازمان ، استراتژی سازمان برای فروش بیشتر و جلب رضایت مشتریان میباشد.

اگر بخواهیم اهداف نرم افزار سی آر ام خلاصه کنیم میتوان موارد زیر را نام برد؟

  • بهبود فرآیندهای پیگیری
  • شناخت دقیق‌ تر مشتری و ایجاد یک ارتباط دراز مدت با او
  • ارائه یک تصویر گویا از نقاط ضعف و قوت کسب‌ وکار برای تصمیم‌ گیری بهتر

موارد زیر نشان دهنده این است که شرکت شما نیازمند یک نرم افزار سی آر ام میباشد؟

  • شرکت شما هزینه‌ زیادی در قسمت های مختلف پرداخت میکند.
  • مایل به بررسی عملکرد کارکنان در سازمان هستید.
  • در بخش‌های مختلف سازمان، عدم هماهنگی وجود دارد.
  • امکان ثبت اطلاعات در یک سیستم منسجم، با دسترسی‌های گوناگون وجود ندارد.
  • امکان گزارش‌گیری از عملکرد مشتری و کارکنان وجود ندارد.
  • سرنخ‌های ورودی سازمان به خرید منجر نمی‌شود.
  • اطلاعات فروش به‌صورت دستی ذخیره می‌شود.
  • مشتریان پس از خرید، مجددا به شما مراجعه نمی‌کنند.
  • سیستمی برای ثبت نارضایتی مشتریان و دریافت بازخورد آنها وجود ندارد.

ویژگی و امکانات نرم افزار سی آر ام چیست؟

مسلما تمام نرم افزارها دارای ویژگی های هستند، رضایت از کار، ، عدم نیاز به حضور دانمی مدیر، عدم فراموشی مشتری، دسترسی سریع به تاریخچه فعالیت های مشتری، مدیریت وظایف، عدم فراموشی وظایف، امکان ایجاد رقابت در کارمندان، بهبود کیفیت کار آنها و بسیاری موارد دیگر.

دسته بندی و ثبت اطلاعات مشتریان

نرم افزار سی آر ام تمام اطلاعات مشتریان مانند مکالمات ، مکاتبات ، مشخصات و تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری را ذخیره میکند، از این اطلاعات  تمام تیم سازمان ها استفاده میکنند.

اتوماسیون بازاریابی و فروش

اتوماسیون بازاریابی و فروش از مهمترین موارد میباشد و باعث افزایش سرعت فروش از زمان یافتن مشتری تا صدور و پرداخت فاکتور را افزایش میدهد.

اتوماسیون خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش شامل سیستم گارانتی، سئوالات متداول، پورتال مشتریان میباشد، با استفاده از این اتوماسیون پاسخ گویی به مشتریان سرعت پیدا کرده و در نهایت رضایت مشتری جلب میشود.

اتوماسیون گردش کار:

با کمک نرم افزار سی آر ام بیشتر فعالیت های دوره ای به صورت خودکار و بدون دخالت شما انجام خواهد شد، حذف کارهای تکراری و بیشتر شدن وقت پرسنل و رسیدگی به کارهای دیگر از مزایای استفاده از این نرم افزار است.

مدیریت موجودی کالا در انبار

شما جهت بررسی کلی تامین‌ کنندگان، دفترچه‌های قیمت میتوانید به کم نرم افزار crm  تمام واحد مرتبط با انبار مانند گروه تامین، فروش، پشتیبانی و خدمات برای موجودی انبار هماهنگ و یکپارچه کنید.

مدیریت پروژه

با نرم افزار ارتباط با مشتریان میتوان پیگیری ها ، کاربرد منابع ، ارجاعات برای رسیدن به اهداف پروژه در زمان خاص استفاده کرد.

مدیریت، ارجاع و یادآوری کارها

در خیلی از موارد کارکنان فراموش میکنند کاری را انجام دهند و مشتریان به دلیل عدم پیگیری از خرید منصرف میشوند و از رقبا خرید میکنند.

سامانه فرم ساز

از سامانه فرم ساز هوشمند میتوان برای اتصال به نرم افزار سی آرام استفاده کنید، پس از ساخت فرم مورد نظر در سامانه فرم ساز ، فرم را در سایت قرار داده تا درخواست ها توسط مشتری در نرم افزار سی آرام ثبت و پیگیری شود.

ارسال پیامک ، ایمیل و فکس

نرم افزار مدیریت ارتباط مشتریان این امکان را به شما میدهد تا به صورت اتومات برای مشتریان پیامک، ایمیل و فکس در زمان مشخص شده ارسال شود.

گزارش گیری نرم افزار سی آر ام

گزارش گیری از مشکلات کسب و کارهای سنتی و قدیمی میباشد و همچنین این گزارش ها غیرقابل اعتماد و زمانبر هستند، با ابزار گزارش ساز نرم افزار crm شما میتوانید گزارشات مورد نظر خود را به صورت کامل و به روز دریافت کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *